
Hantera din restaurang på distans från kontoret
Att driva en restaurang innebär mycket mer än att förbereda och servera mat till gäster. Du behöver ha många bollar i luften och göra allt från administration och marknadsföring till rekrytering. Du behöver även hantera en webbplats för restaurangen och hålla den uppdaterad med information. Eftersom vårt samhälle numera är digitaliserat och uppkopplat, innebär det att du kan hantera delar av restaurangverksamheten på distans.
Faktum är att allt fler människor arbetar på distans. Så varför inte göra som många andra och hyra ett kontorshotell med centralt läge? Kontorshotell har blivit ett omåttligt populärt sätt för företag att ha sitt kontor och numera finns massor av alternativ på marknaden. En av de bästa alternativen är utan tvekan Helio. Helio startade ett av världens första coworking spaces och erbjuder kontor med öppna medlemskap, fasta platser och egna rum. Du kan välja mellan olika medlemskap som Open, Fix och Studo – var och en med sina respektive fördelar. Open innebär som namnet antyder att du hyr en öppen plats där du bara kan slå upp din laptop och börja jobba, Fix-medlem betyder att du får en fast plats vid ett skrivbord som du delar med andra. Studio är lämpligt för ambitiösa och växande företag i behov av större ytor med plats för upp till 10 personer.
Möjligheten att hantera din restaurangverksamhet från ett härligt kontor kommer att göra skillnad och påverka restaurangens lönsamhet positivt. Ett medlemskap hos Helio erbjuder allt som bidrar till en trivsam arbetsmiljö:
- Inbjudningar till event
- Teknik som bara funkar
- Community managers
- Frukt, te och kaffe
4 sätt att hantera restaurangverksamheten på distans
1. Utrusta dig med rätt verktyg – En förutsättning för att hantera din restaurangverksamhet från kontoret på distans är att använda rätt teknik. Först och främst bör du använda en bra dator och kraftfull mjukvara som optimerar din produktivitet.
2. Kommunicera regelbundet – När du jobbar på distans blir kommunikation extra viktigt eftersom det annars finns risk för missförstånd. Du kan bland annat skicka e-post eller snabbmeddelanden med jämna mellanrum för att stämma av saker och ting. Låt de anställda också veta när du är tillgänglig och hur snabbt du svarar.
3. Använd olika former av kommunikation – Förutom textbaserade kommunikationsformer kan du hålla kontakten via telefonsamtal, röstmeddelanden och videosamtal. Det här är ett bra alternativ när du behöver meddela något brådskande eller komplicerat.